Minggu, 15 Juli 2012

love and care

assalam kawan-kawan ..

hi.. tajuk aku kali agak macam jiweng gituw kan ?  but this time entry aku bukan pasal kawan or love or pape yang lain . tapi pasal SAYANGILAH DAN KASIHANI LAH orang tua kamu-kamu semua.
yep this entry pasal family, last week aku balik rumah aku kat johor, and macam biase bile aku balik aku mesti g rumah atok n nenek angkat aku kat blakang rumah aku je tu . ape yang sangat buat aku terkejut , nenek aku tu sekarang dia terkena sakit kulit, yang disebabkan kebersihan . k... kat sini aku nak highlight kan yang nenek and atok tu dia just duduk berdua je kat rumah, and tanpa ditemani anak-anakor cucu yang sepatutnya jage dieorang . try ko imgine atok tu dah tak berapa nampak disebabkan umor yang sangat lanjut and mate hitam dia semakin ditutupi selapot yang tumbuh, and nenek tu pulak, kena stroke and berjalan pon kene guna tongkat tu pon tangan dia selalu terlepas dari genggaman kat tongkat tu sebab urat and saraf yang kene stroke tu belom pulih dengan baik .

honestly, aku sangat2 marah ngan anak-anak dia sebab anak-anak dia bukan nya seprang tapi ramai, and ada jugak yang duduk kat area JOHOR gak, tu pon susah nak datang jengok and jage orang tua . tapi  yang hebatnya nenek and atok tu tetap RINDUKAN anak-anak dia even anak-anak dia buang diaorang macam gitu. aku tak boleh nak bayang kan bile nenek and atok puase sampi setengah hari sebab dia tak tahu same ade dah tiba ramadhan ke belum.

aku tulis entry ni bukan sebab nak menunjuk tapi aku nak semua yang baca amik iktibar dari cerita nenek and atok ni. and kalau cucu or sape-sape yang berkenaan dengan atok n nenek ni baca entry ni, aku hope sangat-sangat korang fikir balik . kat mane letak nilai kemanusiaan and kasih sayang korang kat orang tua.
kalau korang berani buat macam gitu kat orang tua sekarang . tak mustahil, anak and cucu korang in future akan buang korang jugak .sekian .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar