Minggu, 30 Maret 2014

"there is no failure except GIVING UP"








yeah. here we go bebeh !

dah berkurun aku tak menulis. dah banyak sangat yang terbuku  dalam hati, aku diamkan. aku sabarkan. as most people said "sabar itu separuh dari iman"

it is langkah pertama aku dalam hidup selepas tamat pengajian. aku mencari kerja.
cuba anda semua bayangkan, sudah hampir 6 kali aku ditemu duga oleh syarikat yang agak bernama. namun, rezeki itu ditangan ALLAH. 
satu pun aku tak dapat. muehehehehe.
it's really funny.  aku rasa. 

dalam kesemakkan aku mencari pekerjaan, aku ambil risiko. ceh!! 
aku bekerja sebagai kerani, selama 2 bulan. atlast, aku berhenti sebab nya, aku fikir aku nak cari kerja lain. 
hujung2 mendapat lah aku, tak kerja dah hampir 1 bulan. HAHAHAHA.


tak ape lah dewi... REZEKI ITU DITANGAN ALLAH. ADE SEBAB ALLAH BAGI LAMBAT. 

itu jelah ayat penguat semangat aku. 

aku percaya "ALLAH takkan memutuskan segala rezeki mahu pun jodoh hamba nya, selagi mana hambanya itu berusha dan bernyawa" 

"IN SHAA ALLAH"

Allah tu maha pengatur dan sebaik2 pengatur yang maha hebat.



Tidak ada komentar:

Posting Komentar