Sabtu, 23 Juni 2012

next destination .

holla ! and assalam readers ..
yeehaaa... di pagi ahad yang indah ini aku terpanggil tok menulis kat blog aku ni, even aku lom mandi . hahahahaha .. bucuk nyew shayew.... eeee..yuuuu....
ok2.. back to the topic, last time aku g sabah ngan kawan sepersekolahan @ kawan baik aku, sememang nye aku ini sangat kuat berjalan dan aku ini sangat suka travel . maybe orang lain suka travel p shopping and g tempat2 yang best2 and tempat yang tersenarai kat list must visit place. hihihihihi ..
tapi aku tak, aku loebih suke g tempat yang kurang orang kunjung sebab, aku lebih suke g dok menjengok cara kehidupan oang-orang tempatan kat kawsan tu. hihihihi .,. different place different life style . yeeeha !!!
memang tak dinafikan aku g sabah @ PULAU BANGGI tu aku pat lihat betapa beruntungnya m,anusia yang dok kat area semenanjung ni, coz sesusah2 orang kat semenanjung still boleh g sekolah and g kedai naik basikal . compare kat sane, all the children have to walk about 2 hour tok sampai kat sekola , sangat-sangat kesian sampai kan ade yang sempat mandi kat sungai kat tepi jalan tu sebab kepanasan . the other is, aku suke sangat2 time kat sane is, SABAHAN memang sangat2 nice orang-orang nya, dieorang hormat orang compare aku pergi negeri2 lain kat malaysia ni. pantang nampak pelancong yang bukan dari negeri sendiri , memang habis lah kau kene tekan harga tinggi2.

 adik-adik ni even da penat berjalan still ley senyum =)

ok !! cukup cite pasal keindahan PULAU banggi dan SABAH yang buat aku asik mimpi tu je.
aku nak cite pasal next destination yang dah dok main-main dalam fikiran beta . HAHAHAHAHA ...
aku plan nak g indonesia and thailand, aku nak g indonesia coz aku banyak baca artikel pasal kisah-kisah lagend dia yang agak misteri gitew .. not only that kat indonesia kalau nak buat food hunting memang amat lah sesuai, coz kat sane maknan dieorang sangat sedap wa cakap lu ! cini disebab kan aku dah beberapa kali g sane even aku juz g area kepulauwan RIAU which is my mom home's town. kikikiki .
                                                     
                                                   
borobudur , salah satu tempat yang aku nak sangat2 pergi, 
coz kebanyakkan orang-orang kat sini sanagt menekankan budaya mereka =)












Tidak ada komentar:

Posting Komentar