Senin, 30 April 2012

bersih 3.0


asslam readers.
yup this time entry aku agak menyentuh politik aku student business and aku banyak tengok berita and aku ade pendapat aku sendiri tentang politik. yess.. BERSIH 3.0 adalah satu perimpunan yang bermula dengan matlamat yang belum jelas dan berakhir dengan huru hara yang memalukan segenap lapisan masyarakat dan seluruh malaysia. ade beberapa point yang aku nak cakap dalam ni.
 


  • pendemo yang cetik pengetahuan
    aku memang lah bukan orang yang mahir dalam politik tapi bagi aku as student and rakyat malaysia tak perlu kite nak berdemo bagai untuk tuntut semua tu, pada hal yang pendemo tu pon aku sure sangat-sangat mereke sendiri tak tahu ape sebenar isi yang terkandung dalam 8 tuntutan tu .
  • malaysia dah cukup aman. tak perlu nak berdemo bagai.
     aku rase rakyat malaysia dah termakan dengan kata2 sendiri, now aku boleh lihat rakyat malaysia lebi teruk perangai nya di bandingkan dengan negara indonesia yang korang selalu KATE "RAKYAT YANG SUKA BERDEMO.DAN SUKE BUAT HURU HARA" dei rakayat malaysia korang semua patut bersyukur even korang fikir malaysia tak buat undian secara telus tapi malaysia masih mengutamakan rakyat. kepada pihak dok membangkang aku nak tanya. anak2 korang semua sekolah kat sekolah kerajaan gak kan, masuk UNIVERSITI pon  U kerajaan asal korang tak nak masukkan kat swasta je. BODOH LA awak semua ni.
  • ambiga bukan islam dan takpatut kite ikot cakap orang bukan islam.
    yap. ambiga bukan islam dan ingat "jangan mudah percaya kepada kata2 orang fasik"  dan perkara ini pon rasullulah pernah sentuh. as korang semua boleh tengok kaum melayu banyak memdominasi kan demo tersebut. wahai orang melayu sedarlah korang korang semua tu hanya bangsa sabsidi. kalau korang tak terima dengan ayat aku ni, korang hanya menafikan realiti . melayu jangan mudah melatah la beb, kite ade agama iaitu islam. jangan hilang akal macam anjing kebulo sampi sanggup menggigit rakan sendiri. di sebabkan korang termakan hasutan orang bukan islam tu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar