Minggu, 29 September 2013

:]

dear BLog !

assalamualaikum, secara jujur nya, entri kali ni, bukan sesuatu yang agak bagus aku kongsi kan. tapi dek kerana, aku terlalu terbebankan dengan segala masalah yang melanda aku sejak 2 bulan kebelakangan ini memang sangat amat lah buat aku boleh dapat barah otak !

FAMILY,when we talk about Family, opkos, everyone only wish they will have the happy, loving and almost perfect Family. tapi sejujurnya, aku mungkin tak dapat rasa semua tu, sebagai mana orang lain rasa. and at this age and i was almost masuk 24 years old. sekali lagi aku harus menghadap semua yang pernah aku hadapi sebelum ni. bukan niat aku untuk mengeluh tapi dalam masa2 n aku cuma cuba tok kumpulkan semua aura positif yang memandang kehidupan dari sisi yang amat sangat negetif dan sangat amat sempit.

CUBAAN, yap itu lah yang selalu aku fikirkan dari aku kecik sampai gemok and besar sekarang ni. semua tu aku anggap cubaan dari Allah. sebab aku tahu Allah sahaja yang tahu, betapa gagah, perkasa nya aku tok tanggung semua dugaan tu. Tapi aku cuma manusia biasa. sampai satu tahap, aku rasa terlalu letih and penat untuk tanggung semua ni. tapi nasib baik. aku ada manusia yang akan datang secar tiba2 untuk katakan kepada aku "sabar" and perkataan tu yang banyak buat aku bangun and cuba jadi adiwira yang gagah perkasa.

LARI, aku bukan orang yang kuat untuk berlari sejauh mungking, sebab aku tak mampu nak lari dari semua ni. sebab aku tahu bila aku lari, aku harus tinggaakan orang2 yang mungkin perlukan aku pada waktu dan ketika ini. tapi aku tahu, bila semua nya, hampir selesai.,aku akn aturkan langkah aku. untuk aku lari untuk mencari hidup aku sendiri. aku tak minta lebih melainkan aku nak jadi yang lebih baik. atau terbaik untuk manusia masa depan aku.

MENGADU, yap. aku memang amat perlukan tempat mengadu. tapi aku mungkin tak perlukan nasihat, sebab yang aku perlukan tempat mengadu. atpi aku tahu sebaik2 tempat mengadu tu, dean sejadah yang kaku tak bersuara and telekung yang cuma boleh menyerap semua air mata yang jatuh.. Terima Kasih sebab sudi jadi tempat mengadu bisu aku.

POSITIF, aku perlu sepositif yang boleh untuk aku tanggung selama mana semua ni. and maybe kalau aku dah tak tahan. aku tidur untuk 8 jam atay 12 jam atau 24 jam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar