Senin, 10 Oktober 2011

kelegaan hadir .

assalammualaikum .
dalam hidup aku . dah banyak ayang aku jalani as seorang anak and manusia . aku lalui jalan kegagalan yang membawa kepada kejayaan aku . dan kemudian aku lalui semula jalan kegagalan itu . ye ..  betol kate orang itu . jagan takot ,meghadapi kegagalan . kerana kegagalan itu akan membawa seJUTA kemanisan kejayaan . mungkin kita pernah terfikir kenapa kita tak seBERJAYA orang lain . tpi jangan lah kite lupa . mungkin kejyaan itu akan kite perolehi di suatu masa yang lain  diALAM sana. perkara itu sama juga dengan keadaan dima kite menjadi seornag yang dihina oleh orang lain . bagi aku, penghianaa bukan sesuatu yang sangat memalukan , keran dalam dan tajam mana kite  dihina tidak meninggalakn sedikit parut di badan mahupun muka kita .mungkin orang akan marah . tetapi adakah KEMARAHAN itu dapat menyelesaikan dan menunjukkan kebenaran yang terselindung ??

kita bukan tuhan untuk mengadili kesalahan . dan keadilan itu milik ALLAH . setiap manusia dan setiap agama mengajar untuk tidak berbuat keburukkan . sesama MANUSIA dan makhluk . kerana setiap orang ada perasaan dan hatii .
 
  =D

Tidak ada komentar:

Posting Komentar