Selasa, 15 Februari 2011

KEPENTINGAN....

herm....ok...firstly to all readers...
firsty aku hope korang yang bace BLOG aku ni tak menganggap aku ni orang yang cetek akal dan terlalu berfikiran terbuka....
herm....
D.A.R.A....
.aku percaya setaiap wanita itu akan menjaga MAHKOTA paling berharga nya sehingga di suatu tahap dan masa dia akn melepaskan MAHKOTA itu kepada insan yang benar-benar HALAL untuk diri dia....
dah TAPI....macam mane pulak kepada wanita yang terlanjur dan termakan kate-kate dusta seorang LELAKI sehingga menyerahkan MAHKOTA itu...????
aku pernah membaca satu buku motivasi dan didalam nya ade memetik bahwa...
"SEORANG WANITA YANG DAPAT MENJAGA MAHKOTA NYA UNTUK SUAMI ADALAH WANITA YANG TINGGI DARJATNYA...KERANA DIA TELAH MENJAGA MARUAH DAN DARJATNYA SEBAGAI WANITA DAN MAHLUK ALLAH YANG SANGAT DIKASIHI"
dan aku sangat faham kate-kate uh sangat menyeru wanita untuk menjaga MAHKOTAnya....
tetapi...pernah tak korang terfikir....bahawa...kebanyakakkan kaum ADAM zaman sekarang ni..just anggap MAHKOTA tu satu bahan permaianan...means...SAPE YANG DAPT...DIA LAH HERO!!!

aku sangat tak faham ngan dieorang nie...mudah je nak wat macam gitu...diaorang ni takfikir ke...kalau adik perempuan atau mak dieorang yang terkena mcam tu....
n...one more thing....ade gak gul out there!!!
yang memamg suke menyerahkan MAHKOTA tu kepada lelaki jahanam....
herm...aku tulis ni bukan nak memburukkan orang-orang sebegitu rupa...tapi...aku nak all girl out there fikir kenapa kita diciptakan didunia ni....dan ape yang patut kita wat....
aku  pernah ade seorang SAHABAT...yang telah dicuri MAHKOTA nya oleh seorang LELAKI jahanam..tetapi...dia msaih ade semangat tok teruskan hidup even dia rase  MALU yang memang tak boleh nak dipadamkan gitu je...

aku faham perasaan girl yang terkena mcam gini...korang mesti rase jijik ngan diri korang sendiri dan korang mesti rase sangat-sangat malu kan????
tapi...SAYANG...inagt lah malu yang korang rase tu tak akan jadi kudis dan kurap kat badan dan muka korang!!!!....
plez!!!!! lah korang...jangan pernah tunduk ngan lelaki yang dah curi MAHKOTA ko tu.....
itz not the end of the world!!! tu yang korang kena pegang...ape guna dia cakap nak bertanggungjawab kalu dia sendiri tak boleh nak bertanggungjawab ngan keluarga dia sendiri???
kenapa mesti korang hancurkan hidup korang yang dah sedia hancur tok hidup ngan lelaki yang mcm gini????
sedangkan korang boleh cari kebahagiaan tu sendiri tanpa lelaki...

gril!!!
aku tulis ni kerana aku kesal ngan SAHABAT aku sendiri yang tak tahu nak hargai hidup dia...
dia sanggup biarkan hidup dia merana juz b'coz dia takot ngan ugutan lelaki tu....

owh man!!!!!
boleh tak korang wat care yang lagi macho selain mengugut perempuan????
bodoh la korang ni....huh!!!
girl....korang hilang MAHKOTA tu bukan bermakna korang kena dan harus hidup terseksa...
tu adelah satu kesilapan dan dosa korang satu mase dulu...tapi korang semua masih ade peluang tok mencari SINAR ILAHI....

SKIAN....=)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar